منوی دسته بندی

تامین پروتئین از بستر طیور

گروهی از دانشمندان دانشگاه علم و فناوری اوفا روسیه طرحی امیدوارکننده جهت استخراج پروتئین از بستر طیور دارند.

آنها یک راه حل ویژه ابداع کرده اند که به آنها اجازه می دهد پروتئین را از سایر مواد بستر استخراج کنند. اگر این فناوری کارایی خود را ثابت کند، باعث صرفه جویی زیادی برای مرغداران خواهد شد.

به گفته وادیم زاخاروف، سرپرست ریاست دانشگاه اوفا، دانشمندان قبلاً سیستم آزمایشگاهی آن را راه اندازی کرده اند و اولین خط صنعتی تولید پروتئین از بستر طیور در مسیر توسعه قرار دارد. آنها معتقدند که این پروتئین می تواند در هنگام عبور از دستگاه گوارش جوجه ها به سرعت جذب شود، اگرچه مطالعات بیشتری برای اثبات این فرض مورد نیاز است.

اولین آزمایش میدانی در راه است

مطبوعات محلی گزارش دادند، پروتئینی که از بستر مرغ به دست می‌آید قبلاً با موفقیت در خوراک گاو آزمایش شده است، گرچه جزئیات بیشتری ارائه نشده است. در حال حاضر، آنها در حال آماده‌سازی برای اولین آزمایش‌های فارمی در یک مزرعه طیور هستند و به نظر آنها شانس موفقیت بسیار زیاد است.

برخی از پرورش دهندگان محلی قبلاً علاقه خود را به این فناوری ابراز کرده اند. زلیم آبازوف، رئیس بخش زیست محیطی مجتمع کشت و صنعت باشقیر که یک تولید کننده بزرگ مرغ گوشتی است، گفت که اولین خط تولید جداسازی پروتئین از بستر طیور می تواند طی 3 تا 5 سال آینده در این شرکت آغاز به کار کند.

آبازوف همچنین ابراز امیدواری کرد که این فناوری می تواند به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای زیست محیطی

به گفته دانشمندان، دفع صحیح بستر مرغ دردسری برای مشاغل مرغداری در روسیه است.  اعتقاد بر این است که بازیافت مناسب بستر طیور یکی از دلایل اصلی توسعه این فناوری است. برخی از شرکت های پرورش مرغ در روسیه جهت کاهش هزینه های عملیاتی خود در ایجاد ظرفیت های بازیافت کود مرغ تمایل به سرمایه گذاری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *