منوی دسته بندی

پنج سوال متداول در مورد پروبیوتیک ها برای طیور

پروبیوتیک‌ها به عنوان میکروارگانیسم‌های زنده تعریف می‌شوند که در صورت مصرف در مقادیر مناسب و منظم می‌توانند برای حیوان میزبان مفید باشند. یک شرکت آمریکایی 5 سوال متداول در مورد تغذیه طیور با پروبیوتیک ها را فهرست کرده است.

مکمل های پروبیوتیک برای کمک افزایش جمعیت باکتری های مفید دستگاه گوارش استفاده می شود. تغذیه پروبیوتیک ها می تواند به حمایت از سیستم ایمنی حیوان کمک کند و گله را سالم و شاداب نگه دارد.

در اینجا پنج سوال متداول در مورد پروبیوتیک های طیور وجود دارد:

1 چرا جوجه های من به پروبیوتیک نیاز دارند؟

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های مفیدی هستند. آنها با حمایت از جمعیت متنوع تری از باکتری های مفید در دستگاه گوارش به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. سلامت دستگاه گوارش به ویژه برای پرورش گله سالم اهمیت دارد. پرندگان از طریق خوراکی که می خورند و محیطی که در آن پرورش می یابند، میکرو فلور روده را ایجاد می کنند. «هدف از تغذیه یک پروبیوتیک افزایش جمعیت باکتری های مفید دستگاه گوارش است، بنابراین پاتوژن هایی مانند E. coli، سالمونلا و کلستریدیوم فضای کمتری برای رشد دارند. تغذیه پروبیوتیک ها در روزهای اول پرورش جوجه ها می تواند به آنها کمک کند که ایمنی مناسبی داشته باشند.

2 چه پروبیوتیک هایی را باید مصرف کنیم؟

گونه های مختلف باکتری را می توان در پروبیوتیک ها یافت. با این حال، انتخاب سویه مناسب پروبیوتیک برای دریافت مزایای مورد نظر مهم است. هنگامی که به دنبال یک پروبیوتیک برای پرندگان خود هستید، پروبیوتیکی که حاوی باسیلوس سوبتیلیس (یک سویه بسیار مقاوم از باکتری های مفید است) گزینه مناسبی است. سایر پروبیوتیک‌ها اغلب مخلوطی از باکتری‌ها مانند لاکتوباسیلوس، بیفیدوباکتریوم و دیگر سویه‌های ناشناخته هستند.

3 پروبیوتیک باسیلوس سوبتیلیس چگونه کار می کند؟

بسیاری از گونه های باکتری باسیلوس سوبتیلیس در طبیعت وجود دارند. مانند سایر مواد تشکیل دهنده خوراک مانند ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین مهم است که چه نوع پروبیوتیکی برای رفع نیازهای پرندگان خود انتخاب می کنید. نحوه عملکرد پروبیوتیک ها در طیور شامل حفظ میکرو فلور طبیعی روده به وسیله حذف رقابتی است که منجر به موارد زیر می شود:

  • تغییر متابولیسم با افزایش فعالیت آنزیم های گوارشی و کاهش فعالیت آنزیم های باکتریایی و تولید آمونیاک
  • بهبود مصرف خوراک و هضم
  • خنثی سازی انتروتوکسین ها و تحریک سیستم ایمنی

این بدان معناست که باکتری‌های خوب به سرعت پراکنده می‌شوند و اجازه نمی‌دهند باکتری‌های بد رشد کنند. اگر پروبیوتیک های مناسب انتخاب شود، میکرو فلور ثابت می ماند و در عین حال خطر تبدیل شدن پاتوژن های روده به یک مشکل را کاهش می دهد.

4 چه زمانی باید پروبیوتیک ها استفاده شوند؟

پروبیوتیک ها را می توان در هر سنی به مصرف پرندگان رساند. به صورت روزانه می‌توان برای حفظ سلامتی سیستم گوارش از پروبیوتیک استفاده کرد، همچنین پروبیوتیک‌ها می‌توانند در زمان استرس و پس از درمان آنتی‌بیوتیکی بهترین عملکرد را داشته باشند. طیور ممکن است در دوره های مختلف زندگی خود از جمله موارد زیر تحت استرس قرار گیرند:

  • بیرون آمدن از تخم مرغ
  • تغییرات دما
  • حمل و نقل
  • محیط جدید
  • تغییر خوراک و آب

سیستم ایمنی حیوان در مواقع استرس سرکوب می شود. مصرف خوراک و آب آنها نیز ممکن است همزمان کاهش یابد.

 5 چگونه باید به از پروبیوتیک استفاده کرد؟

پروبیوتیک‌ها به شکل پودر هستند و می‌توانند به راحتی در آب مخلوط و به پرنده ها داده شوند.

نکات تغذیه ای:

  • با آب تمیز و خنک مخلوط کنید
  • علاوه بر محلول حاوی پروبیوتیک، آب آشامیدنی را در ظرفی جداگانه قرار دهید.
  • محلول را به صورت تازه و روزانه مخلوط کنید
  • می توانید محلول حاوی پروبیوتیک را تا 48 ساعت در یخچال نگهداری کنید. هر محلول استفاده نشده را بعد از 48 ساعت دور بریزید.

تغذیه پروبیوتیک ها می تواند به یک شروع سالم در گله شما کمک کند. به تغذیه پروبیوتیک‌ها در تمام مراحل پرورش ادامه دهید تا سیستم گوارشی سالم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *