منوی دسته بندی

اتحادیه اروپا تا حدی اجازه استفاده از پودر گوشت در خوراک دام را می دهد

ممنوعیت اروپا برای افزودن  پودر گوشت به خوراک دام تا حدودی لغو شده است. کمیسیون اروپا در نهایت پیشنهادی را برای اجازه دادن به پروتئین های حیوانی فرآوری شده در خوراک دام تحت شرایط خاص، تایید کرد.

پودر گوشت طیوری و حشرات ممکن است در خوراک خوک استفاده شود و پودر گوشت از خوک و حشرات در خوراک طیور مجاز است.

همچنین ممکن است ژلاتین و کلاژن نشخوارکنندگان به خوراک غیرنشخوارکنندگان اضافه شود. برای نشخوارکنندگان، به دلیل خطر ابتلا به جنون گاوی (BSE)، ممنوعیت استفاده از پودر گوشت دامی در خوراک به قوت خود باقی است. برای اولین بار ممنوعیت کامل پودر گوشت و استخوان در سال 2001 در جریان بحران BSE اعلام شد، زیرا این بیماری از طریق خوراک گسترش یافت.

کمیسیون اروپا تصمیم خود را بر اساس توصیه های علمی از سازمان غذا و ایمنی اروپا، EFSA، اتخاذ کرده است. در اوایل سال جاری، هم پارلمان اروپا و هم کشورهای اروپایی که در کمیته دائمی گیاهان، حیوانات، غذا و خوراک (Scopaff) نمایندگی داشتند، قبلاً به این پیشنهاد رأی مثبت دادند.

استلا کیریاکیدس، کمیسر اروپا برای سلامت و ایمنی غذا، این تصمیم را نقطه عطفی در پایدارتر کردن زنجیره غذایی می داند. او پیش بنی می کند که این تصمیم به بهبود زنجیره خوراک دام کمک می کند. به گفته کمیسر اروپا، این تصمیم به خوبی با استراتژی از مزرعه تا سفره، که بر کشاورزی پایدار و رقابتی اروپا تمرکز دارد، مطابقت دارد.

اروپا قوانین سخت گیرانه تری برای استفاده از پودر گوشت نسبت به سایر کشورها دارد. بنابراین 40 درصد از پودر گوشت به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا صادر شد تا در آنجا در خوراک دام مورد فراوری و استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *